iklan

Selasa, 1 Mac 2011

MAHER ZAIN PROMOSI DINAR EMAS NEGERI PERAK

Hebat..Tun Mahathir sarankan rakyat Malaysia beli emas..kemudian Nik Aziz pulak suruh beli,simpan dan dagangkan emas..la ni Menteri Besar Perak lancarkan dinar emas dan dirham Negeri Perak. Orang-orang hebat ni bukan cakap kosong. Nak buat dinar dan dirham dengan modal jutaan ringgit. Ni bukan pelaburan pak man telo, buat projek lintah atau projek serai wangi..Tun Mahathir pun tak pernah sembang projek merapu macam tu..Depa dah cakap kita ikut ajelah.... Yang penting kita dapat emas fizikal bukan emas atas kertas....Dulu... bila sebut emas...kita orang lelaki boleh tolong tengok dan beli saja.Lepastu serah pada isteri. Sekarang ni semua boleh pakat beli...lelaki ke perempuan ke tak kisah..Sekarang ni promosi emas tak perlu perempuan...lelaki pun ok macam gambar sebelah(Mahir Zain). Nampaknya bertambah hebat lagilah promosi emas dikalangan masyarakat Malaysia. Siapa lambat beli memang dia rugi...emas semakin naik ..para pelombong semakin takut untuk melombong disebabkan terlalu dalam...ingat baru-baru ni ramai mati tertimbus semasa melombong. Emas semakin sedikit tapi permintaannya amat tinggi..Tambahan pula kini semua alat elektronik semakin kecil yang memerlukan emas sebagai salah satu bahan yang paling efektif.
Harga Emas dinar atau jongkong sebenarnya lebih murah harganya berbanding barang kemas walaupun sama berat dan sama kualitinya. Contohnya dinar emas 916 untuk 1gm hanya RM150/gm tetapi emas 916 di kedai emas adalah RM157/gm. Kalau kita beli 100gm. banyak juga bezanya. Harga emas mengikut harga emas dunia(Kitko) jadi tak timbul masalah tertipu dengan harga emas. Semua emas yang kami jual disertakan surat jaminan pengilang/pengeluar yang setakat ini tidak pernah emas yang dibeli bukan 999.9(24k) / 917 atau 916(22k).
Kenapa digalakan beli dinar emas atau jongkong ni? Sebab...harga barang kemas lebih mahal..ada dikenakan kos reka bentuk (masa beli kena dan nak jual balik lagi banyak kena dengan alasan kena lebur semula dan ubah design baharu).Kalau ada batu permata,zamrud atau sewaktu dengannya lagi murah kerana yang dinilai hanyalah berat emas sahaja...ADA FAHAM..
Jadi fikirlah sendiri...nak order dinar atau jongkong emas kat kami..sebab tidak dijual di kedai emas sekitar Kangar ni yang jual jongkong atau dinar emas melainkan melalui ejen seperti kami..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan